4V Rally Raid Constanta a avut loc intre 13-14 noiembrie si a reprezentat un eveniment sportiv binevenit, mai ales pentru ca numeroase intreceri de profil au fost anulate din cauza COVID19, motiv pentru care riderii s-au vazut nevoiti sa petreaca mai mult timp in garaj, echipele dedicandu-se muncii de cercetare, diverselor modificari si imbunatatiri pentru vehiculele lor de concurs. La aceasta competitie off road au luat parte piloti din Ungaria, Bulgaria, Polonia, Republica Ceha, Italia si bineinteles, Romania.
Cu toate ca au fost mai multe probleme de rezolvat, atat de ordin tehnic privitoare la vehicule, cat si legate de echipaj, echipa CFmoto Racing Team Romania constituindu-se ad-hoc, cu doar 10 zile inainte de intrecere, rezultatele au aratat ca vehiculele tip SSV Z10 pot face concurenta titanilor Can-Am.
Pentru cine crede in moto-ul CF Moto, sansele exista intotdeauna!
Asadar, cu doar 10 zile inainte de concurs, Maurizio si echipa Cfmoto Romania Racing Team s-au pus pe treaba si au pregatit cele doua SSV-uri CF Moto Z10, unul original cu dotarile de siguranta si celalalt prototip nou. Riderii, Adi Hertz-Catalin Iftemi si Rudolf Hoffman-Codru Ștefanescu au fost de acord sa participe, bazandu-se pe performanta modelelor side-by-side CF Moto. Deloc nepregatiti si cu vehiculele netestate la un concurs, ei au avut curajul sa concureze contra unor SSV-uri pregatite pentru Dakar si care beneficiaza de sustinerea unor echipe milionare.
Pregatirea a fost intensa si s-a incheiat pe ultima suta de metri, sub ochii celor curiosi sa vada ce se intampla pe platoul din bivouac in port Constanta. Surpriza maxima: cand echipele adverse s-au intors de la Prolog, cei doi „chinezi” au fost gata de actiune! Testele de acceleratie, frana si geometrie au atras atentia celorlalte echipe – cele doua SSV-uri sport CF Moto Z10 aveau aceeasi acceleratie si viteza la plecare ca super monstrii capabili sa genereze peste 220 CP!
Iar „senzatiile” Z10 nu au venit cu motor din fabrica! Mai precis, au fost utilizate piese de uzina disponibile ca piese de schimb la ATVRom si Authentic Spirit.
CF Moto Z10 a realizat o PERFORMANTA INCREDIBILA! Exact cand lucrurile mergeau „ca unse”, cu 30 de km inainte de linia de finis a cedat o mica piesa originala din transmisie, ceea ce a afectat tractiunea spate. Totusi, mica echipa de la bordul „chinezilor” Z10 a facut o demonstratie de forta, aratand ca nu are frica de monstrii cu cai putere la dublu… Echipajul Hoffman-Stefanescu de la clasa Promo a trecut linia de sosire intr-un nor de praf, in aplauzele publicului. Nebunie, competitie, dar si distractie maxima! Ce a contat mai mult decat podiumul a fost ca acest mic echipaj a dovedit ca poate sa domine la clasa Promo, constituita majoritar din Duster cu piloti super experimentati.
O REALIZARE EXTRAORDINARA, EMOTIE SI VITEZA! Echipa Cfmoto Romania Racing Team a impresionat prin rezultate, desi nu a ajuns pe podium: Hertz-Iftemi se clasa, pana la kilometrul 170 cand a intervenit o problema tehnica, pe locul 3 la generala. Din nefericire, din cauza acestei probleme, visul de a urca pe podium s-a spulberat. In schimb, aplauzele sincere ale publicului au contat enorm, la fel si faptul ca vehiculele Z10 participante la concurs si care au fost echipate cu piese de uzina, au facut fata unor adversari de temut; Hoffman-Codru s-au rasturnat intr-un sant (riderii nu au patit nimic) si au ajuns ultimii. In incercarea de a-si recupera pozitia, ei depasesc de cateva ori limita de viteza legala (80 kmh pentru clasa Promo), atingand in cateva puncte 110 kmh, cu un SSV standard dotat doar cu echipamente de siguranta si optimizari la nivel de transmisie.
Spre surprinderea tuturor, echipajul format din Hoffman-Codru a fost de departe cel mai rapid in clasa Promo, iar cel de la Profy a reusit sa lase in urma cam toate vehiculele SSV Can-Am. Si in ciuda faptului ca nu au urcat pe podium deoarece s-a depasit viteza legala, CFmoto Romania Racing Team a dovedit un singur lucru: vehiculele Z10 pot realiza o performanta deosebita!